Tarihçe

Tiryaki zaman içinde küçük ölçekli bir çiftçilik teşebbüsünden, uluslararası bir ticaret şirketine dönüşmüştür. Tiryaki’nin başarı hikayesinin altında yatan; doğru zamanda, doğru yerde olması ve iyi insanlarla birlikte yoluna devam etmesidir.

1965

Ali Tiryakioğlu, 100 hektar arazi üzerinde tarım ürünleri yetiştirmeye başlar, zamanla bunu binlerce hektara dönüştürür. “Ürünü tanımayan başarılı olamaz” ilkesiyle, ürün uzmanlığı kazanır.

1980-1990

  • En kıymetli hazinesi olan sektörel itibarın temelleri atılır.
  • 1980 yılında açılan mercimek işleme tesisinde endüstriyel üretime geçilir.
  • Ulusal pazarda adını duyurmaya ve saygınlık kazanmaya başlar.

1991-1999

Büyüme – 1. Dönem

  • Taze kan ile dinamizm kazanılır.
  • 1992 yılında Tiryakioğlu ailesinin ikinci jenerasyonu Ahmet Tiryakioğlu organizasyona katılır ve yönetimi devralır.
  • Ulusal pazarda etkin olunur.
  • Organik tarımsal gıdaların üretimine başlanır.
  • Üretim tesisleri genişletilir.

2000-2009

Büyüme – 2. Dönem

  • Şirket vizyonu belirlenir ve bunu uygulayacak operasyonel altyapı hazırlanır.
  • Ailenin diğer bireyleri dünyanın değişik yerlerinden ülkeye dönerek organizasyona katılır.
  • Üretim ve depolama tesislerinin sayısı ve operasyon alanı genişler.
  • Yurt dışı pazarlara ihracat ve yurt dışı pazarlardan kaynaklama yapılmaya başlanır.
  • Ürün ve müşteri portföyü genişletilir.
  • Bunların sonucunda yıllık gelir artışı % 70 - % 110 arasında yükselir.

2010+

  • Kaynak elde etme ve kurumsallaşma zamanı gelmiştir.
  • EBRD, Investcorp ve Ülker ile ortaklığa gidilerek kaynak ve kurumsallaşma tecrübesi kazanır.
  • Şirketin, Gaziantepli bir aile şirketinden, kurumsal ve bölgesel bir lider şirkete dönüşmesi için gerekli alt yapı hazırlanır.
  • Aile operasyonlardan çekilir ve Yönetim Kurulu etkin görev almaya başlar, CEO atanır.
  • Sendikasyon kredisi ve sermaye artışlarıyla finansal alt yapı güçlendirilir.
  • ERP yatırımlarıyla ölçülebilirlik sağlanır.
  • Yalın KPI ve paylaşımcı bonus sistemiyle adil paylaşım sağlanır.